Statystyki

  • Odwiedziło nas: 92824
  • Do końca roku: 73 dni
  • Do wakacji: 249 dni

Kontakt

Zespół Szkolno Przedszkolny w Lelowie

Szkoła Podstawowa w Lelowie

ul. Szczekocińska 41
42-235 Lelów
tel. +48 34 355 00 81

e-mail: splelow@poczta.onet.pl

 Przedszkole w Lelowie

ul. Szczekocińska 41
42-235 Lelów
tel. +48 34 355 00 81

e-mail: splelow@poczta.onet.pl

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. AKTYWNA TABLICA

AKTYWNA TABLICA

Program Aktywna Tablica realizowany jest w naszej szkole od listopada 2019 r. Pomaga on uczniom oraz nauczycielom rozwijać umiejętność stosowania nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji. Jest to program rządowy, dofinansowujący nowoczesną pomoc informatyczną i edukacyjną dla szkół. W ramach programu szkoła wzbogaciła się o 3 nowoczesne monitory interaktywne, które wspaniale urozmaicają lekcje. 

Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty. Szkolnym e-koordynatorem projektu została Elżbieta Węgrzyniak.

W skład zespołu nauczycielskiego powołanego w ramach realizacji rządowego programu "Aktywna Tablica" wchodzą:

1. Alina Szczerba - przewodnicząca, 

2. Agnieszka Kowalik - członek zespołu

3. Elżbieta Bryła - członek zespołu

4. Klaudia Treścińska - członek zespołu

5. Maria Łazarz - członek zespołu

6. Marcin Dziura - członek zespołu

 

Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:

a) Zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów.

b) Dużo większa różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji.

c) Dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego tablicę interaktywną i w Internecie.

d) Możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów.

e) Wykorzystywanie obrazów graficznych, zdjęć i filmów dla wzmocnienia percepcji wzrokowej.

f) Łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk (fizycznych czy przyrodniczych), których nie można pokazać uczniom w inny sposób, a które pozwalają łatwiej zrozumieć te zjawiska.

g) Korzystając z tablicy nauczyciel korzysta wraz z uczniami z jednego komputera.